1) We willen beter controleren op prijsverhogingen van behandelingen, medicijnen en nazorg door zorgverzekeraars. Een onafhankelijk instituut zal hierop toezien.
2) We willen meer gebruik maken van digitale technologie waar mogelijk.
3) Voor eenvoudige uitslagen die ongeveer 5 minuten duren, kunnen we telefonisch contact hebben met patiënten. Dit bespaart tijd en geld voor patiënten die anders ver moeten reizen naar het ziekenhuis. Als telefonisch contact niet genoeg is, kan er altijd een fysieke afspraak worden gemaakt.
4) We moeten anders gaan denken over de zorg en nieuwe oplossingen bedenken.
Om deze doelen te bereiken, gaan we het volgende doen:
1) We willen beter controleren op onnodige uitgaven en administratie in de zorg.
2) We willen meer nadruk leggen op preventieve behandelingen om erger te voorkomen.
3) We willen dat cliënten meer verantwoordelijkheid krijgen over hun eigen zorguitgaven. Hun input wordt nu te weinig gebruikt.
4) We moeten goed luisteren naar de ervaringsdeskundigen in de zorg, zoals cliënten, schoonmakers, specialisten en administratief medewerkers. We kunnen bijvoorbeeld een cliëntenraad en zorgmedewerkersraad oprichten om naar hun ideeën te luisteren en actie te ondernemen. Dit is belangrijker dan langdurige en dure onderzoeken waar geen beslissing uit komt.